Programování hrou?
Sháněl jsem pro syna nějaké jednoduchá návody ohledně programování. Volba padla na Python z vícero důvodů. Jeden z důvod je třeba to, že se Python po užívá pro skriptování v Blenderu, další třeba to, že jsem se o Python zajímal a přišel mi jako fajn jazyk, a prostě, proč ne... Na první dobrou jsem našel několikero stránek s návody a výukovými texty a tak. No poptal jsem se a dostal jeden velmi zajímavý tip!
CodeCombat
Jedná se výuku programování hrou. Hráč pomocí příkazů ovládá hrdinu či hrdiny a postupným psaním obsáhlejších a složitějších skriptů se učí programovat hrou. Super věc, taková Komenské škola hrou v praxi.
Samotný projekt možnost používání zdarma (free), režim předplatného (nyní necelé 4 dolary) a doživotní licenci za jednorázový poplatek (nyní necelých 40 dolarů). Kromě toho je zřejmě možné projekt využívat rámci školy. Lze zakládat třídy, mít účet jako učitel či jako student. Rovněž lze mít účet jako jednotlivec.
Možnosti pro třídu jsem nijak nezkoumal ani netuším, je-li tam nějaký jiný finanční plán. Vyzkoušel jsem pouze účet jednotlivce. Projekt je živý a stále se vyvíjí.
V rámci předplatného se uživatelům otevírají další lekce navíc. Z letmého otestování to vypadá, že se jedná o další procvičování, nějaké zajímavé úkoly k řešení navíc. Dále pak samostatné lekce zaměřené například na tvorbu webu či programování her.
Skvělé je, že na výběr jsou prakticky 2 programovací jazyky. Jednak již zmíněný Python a potom JavaScript, popřípadě jeho varianta CoffeeScript. Trochu škoda, že není dostupný TypeScript a C#. Každopádně skvělá věc, kterou doporučuji všem vyzkoušet na vlastních ratolestech, popřípadě na sobě samém.