Renderfarma

- Posted in Blender by - Permalink

Dnes jsem si vyzkoušel rendrovací farmu. O tom, co jsou a že existují rendrovací farmy jsem věděl již dříve, ale nedávno jsem ve videu Martina Kleknera (čas 15:18) narazil na zmínku o komunitní SheepIt-Renderfarm. Notebook na které se já i junior učíme podle Zachova tutorialu "blendit", stěží dostačuje na práci v Blenderu s maximem povypínaných fíčur. Takže mi bylo jasné, že výstupní render bude časově dost náročný. Realita předčila mé obavy. Render vůbec neproběhl, Blender rovnou spadl do nicoty. Po pár pokusech jsem si poděkoval za šťastný nápad zapojit se do sdílení strojového času. Protože už je to nějakou dobu, co jsem začal počítat pro farmu, nasbíral jsem dost bodů, abych si mohl dovolit zadat vlastní projekt k vyrenderování. Zkušenost to byla velmi dobrá. Výstup byl hotový zhruba za hodinu. Narazil jsem na problém s výstupem u jednoho konkrétního uživatele, od kterého jsem měl pouze černé snímky. Rozhraní však umožňuje snadno špatný snímek zahodit a jeho nový výpočet proběhne u jiného uživatele. Většina snímků byla hotová za pár minut či dokonce sekund, ale protože někteří uživatelé, podobně jako já, mají slabší stroje, na výstupy od nich jsem si musel počkat. Cena za tuto službu je váš strojový čas a tedy elektřinu. Eventuálně je možné si body rovnou zakoupit. V případě komerčního využití bych nejspíš volil přímý nákup. Komerčních farem je vícero a předpokládám, že použití bude podobně snadné.