DrD+: Finty pro bojovníka

Bohužel jsem neměl čas ty finty učesat, ale je to již hodně dlouho, co se dávali do kupy, takže je předkládám alespoň takto. Finty jsou formou návrhu, který jeden z autorů povolání bojovníka a soubojáku zhodnotil a okomentoval: Jeho komentář připisuji pod zaslaný text finty. To aby bylo jasné, jak jsem to přesne poslal a na co vlastně Athelis reaguje. Athelisova reakce je tmavě červeně.

Doražení

Autor: PardGalen
Potřebná převaha: +4
Předpoklady: protivník je v předposledním řádku zranění.

Když bojovník opravdu tvrdě zasáhne soupeře, využije dočasného šoku protivníka, na nic nečeká, a bez milosti jej dorazí.

Pokud bojovník úspěšně zasáhne protivníka a zpusobí mu tímto zásahem velké zranění, může se ho pokusit dorazit druhou zbraní. Hráč hodí znovu na útok, ale použije parametry druhé zbraně. Protivník podruhé na obranu nehází, uplatní právě použitý výsledek. Útočník se v tomto kole nesmí krýt zbraní. V případě nesplnění předpokladu, malé převahy, nebo malého zranění se jedná o klasický útok, a útoční se nemůže krýt druhou zbraní.

Athelis: To je docela dobré.

Kruh z oceli

Autor: PardGalen
Potřebná převaha: +1
Předpoklady: 9. stupeň archetypu

Ať už je soupeřů kolik chce, ať už na bojovníka prší údery ze všech stran, každá rána narazí na kryjící zbraně.

Bojovník může v daném kole krýt všechny útoky nad kterými má převahu. Protože šikovně využívá obě zbraně, použije součet krytu obou zbraní. Bojovnik v tomto kole nemůže útočit, ani se jinak krýt zbraní, než výše popsaným způsobem. Útokům, nad kterými nemá dostatečnou převahu, však může uhýbat s postihem -4 k OČ.

Athelis: To je taky dobré, jen je třeba zmínit předpoklady v obecných dovednostech.

Zablokování zbraně

Autor: PardGalen
Potřebná převaha: +4
Předpoklady: protivník je ozbrojen

Bojovník využije své dvě zbraně k zablokování jedné zbraně protivníka.

Aby mohl bojovník úspěšně zablokovat soupeři zbraň, musí na něj získat Odkrytí alespoň 6. Protivník zůstane nezraněn a jeho zbraň bude zablokována, dokud bojovník zablokování nepřeruší, protivník zbraň nepustí nebo ji ze zablokování nevymaní.

Pokus o vytržení zbraně z bloku je klasický hon na úspěch Sil + Obr + 2k6+ blokovaného bojovníka. Nebezpečnost je Sil + Obr + 2k6+ blokujícího bojovníka. Při obouručním držení zbraně má obránce +2 k Sil.

Během zablokování se bojovník může bránit pouze uhnutím s postihem -3 k OČ. Protivník se zablokovanou braní si nepřipočítává k BČ délku zablokované zbraně, nemůže se s ní krýt ani útočit. Může však dělat cokoliv druhou rukou.

Athelis: Tohle je už složitější.

  1. Mělo by být z popisu jasné, že zbraň je vyproštěna až v příštím kole po úspěšném vyprošťování (které začína v kole po chycení).
  2. Pohyb obou soupeřů: může silnější soupeř slabšího se zbraní táhnout?
  3. Je tam nejasný popis, protže se nejdřív píše, že se "může bránit pouze uhnutím" a pak teprve, že mlže dělat cokoli druhou rukou.
  4. Hod na porovnání dává smysl, ale je docela universální, já bych doporučoval takovou fintu profilovat buď jako fintu pro siláka nebo pro obratnou postavu. To je jen návrh; každopádně bych zvýhodnil bojovníka, který blokuje zbraň v hodu, protože ho dostal asi do nějaké páky a fakt, že se nemůže nikam hnout, hodil slušně na Boj a na útok a soupeř mu v ošklivé pozici v nejhorším vydrží jedno kolo, je třeba nějak zohlednit.
  5. Fintu bych zvýhodnil klidně o něco víc - převaha je ok, ale útok třeba jen 5 a bonus při hodu na porovvnání řekněme 1-2. Atributy v hodu nakonec záleží na úvaze designéra finty. Dal bych ale do předpokladů boj beze zbraně + boj příslušnou zbraní.
  6. Tahle finta by neměla být universální.

Přebrání zbraně

Autor: PardGalen
Potřebná převaha: <0 (menší než nula)
Předpoklady: protivník je ozbrojen, 4. stupeň archetypu

Jestliže soupeř, kterého si bojovník zvolil za cíl své finty, útočí na bojovníka s převahou a bojovník se úspěšně ubrání zbraní, může bojovník zaútočit na soupeře zbraní kterou nevyužil ke krytu, s bonusem +3 k ÚČ, a protivník se nemůže krýt zbraní kterou použil k útoku na bojovníka. Bojovník se po svém útoku již nemůže krýt zbraní, může jenom uhýbat.

Athelis: Bonus +3 je příliš velký. Taky zápornou převahu je potřeba omezit. Je to ohromně flexibilní finta: když se mi nepodaří obrana, můžu ještě útočit druhou rukou úplně normálně - finta nevyžaduje krytí "primární zbraní". To je strašná výhoda. Bojovník buď udělá normální kolo nebo vymění druhý kryt (který třeba nepotřebuje, je-li to duel) za útok s bonusem +3 a ještě k tomu vyřadí z obrany soupeřovu zbraň!! To je prostě moc. Buď zvýšit předpoklady nebo snížit bonus.

Dvojité podání

Autor: Peca
Potřebná převaha: +6
Předpoklady: 4. stupeň archetypu

Bojovník provede klamný manévr, aby vzápětí uděřil oběma zbraněmi. Způsobí tak větší zranění za cenu ztráty možnosti krytu zbraní.

Pokud bojovník úspěšně zasáhne, vyhodnotí se zranění postupně pro obě zbraně. Bojovník se nemůže krýt zbraní, ale pouze uhýbáním s postihem -2 k OČ.

Athelis: Tady to chce zdůraznit, že postih k OČ a nemožnost krýt zbraněmi je v celém kole bez ohledu na úspěch finty.
Taky bych to navlékl na konkrétní zbraně. Finty byly schválně dělané na konkrétní zbraně, abychom se právě vyhnuli několika universálním fintám.

Kryt a kontra

Autor: Domingo
Finta pre mece, sable, dyky, hole, mozno sekery...
Potřebná převaha: +3
Předpoklady: 5. stupeň archetypu

Bojovník vyčká soupeřova útoku, parýruje, a vzápětí jej nečekaně oplatí.

Bojovník pozdrží svúj útok, až dokud na něj nezaútočí vybraný soupeř, nad nímž musí mít potřebnou převahu. Pokud se bojovníkovi podaří úspěšně útok vykrýt zbraní, ihned toutéž zbraní, kterou kryl, provede protiútok na odkrytého protivníka s bonusem +3 k ÚČ. V prípadě, že bojovník útok nevykryje, finta vyjde vniveč.

Athelis: To je dobrý. Já bych napsal, že soupeř nemůže krýt protiútok zbraní, že může jen uhýbat. Bonus bych pak snížil na +2.

Athelis: Ještě jsem o tom přemýšlel: psal jsem k tomu, že "soupeř nemůže krýt protiútok zbraní, že může jen uhýbat", protože se to tak hezky představuje, ale nejjednodušší by bylo nechat útok krýt klidně zbraní nebo uhýbat a nechat ten bonus na +2/+3. Taky mě napadlo, jestli je to myšleno tak, že si bojovník vybere konkrétního soupeře, na kterého čeká, nebo jestli prostě čeká na _jakéhokoli_ soupeře. To by mohlo rozhodnout mezi +2 a +3. Dokonce by se dalo napsat, že tato finta má dvě použití.

Peca: Chapu to tak, ze pokud je finta nahlasena na konkretniho protivnika (coz jsem mlcky predpokladal), tak by +3 bylo asi OK. Pokud se jedna o libovolneho protivnika, melo by byt jen +2.

Valid HTML 4.0! Valid CSS! Support Plucker jinak.cz - zajímavé projekty zdarma