V tomhle dokumentu je návod ke psaní textů pro DrD+ -- jsou v něm shrnuty konvence a postupy používané v jednotlivých příručkách a textech, které se k DrD+ vážou.
Tento text je chráněn licencí GNU FDL (české znění).
Pozor na odlišování hráče a postavy. Háže si hráč, kouzlí postava.
Hráči tykáme. Vykání používáme pokud je předmětem textu
celá družina. Pán jeskyně je v hráčských textech třetí osoba
(
Autoři vystupují jako celek. Tedy
V příručkách DrD+ se objevují nadpisy pěti úrovní. Pokud potřebujete nadpis šesté úrovně, pravděpodobně je vhodnější text nějak přestrukturovat, už pátá úroveň by měla být poměrně vzácná
Při odkazování na kusy textu se používá následující
označení. Blok textu označený nadpisem první úrovně je
Odkazy na příručky se píšou celými slovy, tj. nikoli
Odkazy v rámci jedné příručky se píšou zhruba tímto stylem:
U odkazů mezi příručkami číslo stránky neuvádíme, protože
už u dvou různých vydání se číslování může rozhodit. Proto
jen
Další skupina pravidel se týká použití speciálních textových řezů.
Jména povolání se píšou s malým písmenem. Názvy vlastností a
různých veličin se píšou s velkým písmenem, obyčejným písmem.
Například
Jsou dva druhy pomlček -- tohle je dlouhá pomlčka, používá se
jako oddělovač ve větě. Druhá pomlčka je spojovník, používaný ve
slovech jako
/*Ant: komentáře se píšou takhle, aby byly vidět i při tisku a pěkně lezly z textu. Všimněte si že jsem své jméno uvedl jako prefix: to aby bylo jasné, kdo je autorem komentáře. Tímhle způsobem lze zaznamenávat poznámky lidí, kteří text revidovali.*/
Do komentářů lze psát kdeco. O pár odstavců výše to bylo odkazování na stránku. Mimo to lze vyžádat vložení obrázku, například takto: /*img:pentagram.svg*/. Komentáře jsou snadno viditelné, lze je vyhledávat a kontrolovat tak, zda se na něco nezapomnělo -- rozhodně je to jistější, než vložit obrázek a za půl roku si nebýt jist, zda ho někdo smazal, nebo zmizel kvůli nějakým nekompatibilitám /*Ant: ještě pořešíme zda je to nutné i u textového formátu*/.
Další věcí která se v komentářích přenáší jsou různé vývojové zprávy -- /*Ant: tímhle si nejsem jist, bude to nutno otestovat. Je to hratelné? Dá se to pochopit?*/, /*Ant:TODO:Ještě se musí vyřešit interakce v duševním světě.*/, atd.